sekmadienis, lapkričio 24, 2013

Stambulas per 3 val.

Štai ir vėl sveikinuosi su visais, kas skaito mano aprašymus ;)

Šį kartą keletas naujienų apie Stambulą, kurį teko aplankyt visai netikėtai.

Vakar po darbo planavom užsukti į parduotuvių centrą Avantaj Outlet Center, kur pasak vietinių, čia parduodami garsių firmų Levi's, Benneton, Nike ir kt. gaminiai, nes šalia esančiose gamyklose jie ir gaminami beje. Dabar jau aišku iš kur Gariūnai veža prekes :) Kaip planavom taip ir padarėm, tačiau vos užėjus į antrą parduotuvę, paskambino kolega ir pranešė, kad keičiasi planai. Vieną žmogų reikia nuvežt į Stambulo oro uostą, tad tuo pačiu važiuojam ir mes, ką nors apžiūrėsim.
Išlėkėm greit iki viešbučio ir jau 17 val riedėjom link Stambulo. Per nesusikalbėjimą nuvažiavom visų pirmą į oro uostą, nors kolegos skrydis buvo tik 12 val nakties, tad praradę gerą valandą pagaliau pasiekėm turbūt Stambulo širdinimi vadinamą Sultono Ahmedo parką, kurio vienoje pusėje stovi gražuolė Mėlynoji mečetė, o kitoje irgi didingas Sofijos soboras. Per vidurį - didelis labai gražus fontanas.

Mėlynoji mečetė, arba Sultono Ahmedo mečetė (Sultanahmet Camii) – tai įspūdinga XVII a. Stambule pastatyta mečetė su 6 minaretais, pasaulyje žymi savo gausia puošyba.
Mėlynosios mečetės interjere vyrauja žydros spalvos Izniko dekoratyvinės plytelės. Rankų darbo plytelių čia iš viso apie 20 tūkstančių.
Mečetė iškilo priešais kitą žymų Stambulo pastatą, Šv. Sofijos soborą. Mečetės ilgis yra 72 m, plotis - 64 m. Joje iki šių dienų tebevyksta musulmonų pamaldos, dėl to, nuskambėjus maldos šaukimui, turistai į mečetę neįleidžiami.

Šv. Sofijos soboras (Hagia Sofia) – didingas VI a. bizantijos laikotarpio statinys su 56 m aukščio kupolu, kurį puošia užrašai iš Korano. Šis soboras yra vienas žymiausių abipus Bosforo sąsiaurio išsidėsčiusio ir Europą su Aziją jungiančio Stambulo statinių.
Osmanų imperijos laikotarpyje bažnyčia buvo paversta mečete – pristatyti minaretai ir mauzoliejai.

Tikrai rekomenduoju aplankyt šią vietą ypač vakare, kai įspūdingas apšvietimas daro savo.
Po to vienas kolega parekomendavo aplankyt Taksim aikštę.
Taksim aikštė yra Stambulo miesto pagrindinė apsipirkimo, turistų ir pramogų vieta. Norėdami pajausti miesto ritmą turite apsilankyti šioje vietoje, kurioje judėjimas nesustoja nė vienai minutei. Aikštė yra pačiame Stambulo centre, dėl to labai dažnai vadinama Stambulo širdimi. Aplink aikštę yra daugybė viešbučių, kavinių ir parduotuvių. Tai daugiausia lankytojų sulaukianti aikštė visame Stambulo mieste. Joje vyksta mitingai, įvairūs susirinkimai, kariniai paradai ir įvairios šventės.
Pėsčiųjų alėjoje žmonių panašiai kaip Klaipėdoje per Jūros šventę, kai einant nieko nereikia daryti - minia tave pati neša :) Ir tai vyksta 22 val. vakaro.

Daugiau nespėjome nieko aplankyt tad teko palydėjus kolegą į oro uostą dar kartą sugrįžt į Sultono Achmedo parką ir pavakarieniaut indų restorane ;)