ketvirtadienis, balandžio 02, 2009

Puerto Rico 7-8 dienos

Kagi mes ir vel prie rysio!
Pora dienu nebuvo matyt musu nes poilsiavome kempinge Fajardo miestelyje i kuri issiruoseme atsikele Ponce miestelyje is ryto anksti ir dar iseje pasizvalgyt darbo diena bei galbut kazka suvalgyti (norejosi paragaut nacionalinio patiekalo - MOFONGO!)
Deja visi barai ir restoraneliai pardavinejo tik pusrycius (MOFONGO tik po pietu) tad nusifotografavome prie senos gaisrines bei prie baznycios dar karta :)

Prisedom viesbutuke pailset pries kelione

Pakeliui link Fajardo privaziavom prie gana grazaus papludimio taciau nestojom ilgiau ir pajudejom toliau. Visgi Karibu jura!

Fajardo mus pasitiko kalnais salia vandenyno. Visas miestelis issidestes praktiskai ant keliu kalnu tad vazinejimas miesto gatvelemis gana ispudingas - tai aukstyn, tai zemyn :)

Sustoje prie vietiniu policininku paklauseme kur yra Seven Seas papludymys Fajarde, nes zinojome kad tenai yra ir kempingas. Gana neblogai paaiskinus kelia patraukeme toliau ir netrukus mes ji suradome! Paklausus darbuotoju ar galima apsistot kempingui, jie kazka taresi taciau netrukus leido. Israse kazkoki lapuka naktinei apsaugai kad turetume ka parodyt jog ileistu jei veliau gryztume, sumokejau 20$ uz dvi naktis ir leidomes gylyn i kempinga.
Keisciausia buvo tai, jog kempingas buvo beveik tuscias. Cia yra atskira teritorija dideliems kemperiams, kkurie gali prisijungti vandeni, kanalizacija, elektra. Mums leido apsistot visai salia vandens ant pieveles, taciau kadangi mes planavome miegot ne palapineje, o masinoje, tai teko siektiek atokiau isikurt nuo vandnes - masinu aiksteleje. Nutereme su Algina nieko nelauke eit i papludimi ir cia pamateme toki vaizda:

Kaip gi neissimaudysi atlanto vandenyne! Nepatikesite, taciau tik po 6 dienu keliones isbandeme vandenyno vandeni, kuris buvo laaabai surus ir zydras bei labai svarus. Tiesa siektiek isgasdino kelios zolytes esancios dugne, nes pasirodo jos dilgina kaip musu dilgeles. Toliau kojas labai atsargiai ir gana sunkiai leidome i dugna. Paskesti atrodo neimanoma, nes tavo visa kuna iskart kelia i pavirsiu :)
Oras visas dienas buvo fantastiskas (atrodo kad dar apie ji nebuvau minejes), tad lepinomes visa likusia diena pliaze iki kokiu 4 val.

Veliau nutareme vaziuot ieskot kokios nors firmeles kuri organizuoja turus kanojomis. Fajardo garsus tuuo, kad turi gamtos sukurta laguna apsupta nuo vandenyno mazu zemes ruozu. I ta laguna galima pakliut tik plaukiant valtimi ar kanojomis siauru kanalu kuri praplaukus islendi i dideli ezeriuka - labai panasu kaip pas mus Paluses ezerai kuriuos jungia mazi upeliukai. Telefonu uzsisakyt tura buvo be sansu - visi turai jau uzsakyti, juos reikia rezervuot pries kelias dienas pasirodo. TRad vietiniu gyventoju deka susiradome butent ta vieta is kur tie turai prasideda. O tenai radome gana nemazai organizuojanciu siuos turus firmeliu. Iskart priejome prie jaunu vyruku kurie buvo pradeje kraustyt kanojas is masinu ir ruost jas turams.

Musu laimei vietos pas juos buvo pirmam turui kuris prasideda 18.00 val (45$). Kadangi buvo jau 17 val, tai iskart uzsirezervavome vietas ir uzsukome i salia esanti vietini bariuka paziuret kazko uzkast. Labai nudziugino meniu, kuriame radoma pagaliau MOFONGO su vistiena ($10)! Pasirodo MOFONGO - tai ju kazkokia darzove, kazkas panasaus kaip musu bulve, kepama ir trinama su cesnakais igauna keptos duonos bei bulviu skoni. Vistienos gabaliukai supjaustomi gabaliukais ir maisomi kartu su ta mofongo mase. Visas tas misinys patiekiamas dideleje medineje taureje atskrirai su darzovemis. Taigi - buvo neapsakomai skanu. Geriau pagalvojus turbut pirma karta rimtai pavalgeme uzgerdami alumi :) Visa laika tai McDonaldai, tai Wendys, tai Hamburgeriai, tai paciu daryti sumustiniai is vietiniu parduotuiviu produktu :) Taip uzkandus atsirado jegu ir turui su kanojomis. Beje sie turai ne siaip sau. Visu pirma, jie vyksta tik sutemus (cia temsta labai anksti), antra - nuplaukus i laguna, tenai galima pamatyt nepakartojama vaizda. Cia vandeny gyvena tokie idomus organizmai turintys savyje kazkokius du cheminius elementus. Plika akimi ju net nematysi - taciau ju sukelta efekta - svytinti vandeni fosforine spalva galii pamatyt tik tada, kai judini vandeni. Pavyzdziui plaukiant kanoja irkluodamas irklais, ar besimaudydamas vandenyje judindamas rankas ir kojas, sujudintas vanduo ima trumpam sytet kol vel nusistovi. Buvo labai netiketa mums. Plaukeme kanaliuku vorele paskui gidus, kuriu buvo gal kokie 4 ar 5. Visgi sutemus labai sunku visus sugaudyt. Labai padejo specialus zybsintis piestukai prisegti kiekvienam prie rubu - taip tamsoj mateme kur plaukti ;) Nuplaukiant tuo kanaliuku ir iplaukus i laguna gidas musu paklause ar matome kaip sviecia vanduo. Visi nustebe zvalgesi taciau nieko negalejo pastebet. Papluduriavus kokia 10 minuciu visiskai sutemo. Tada gidas  pasiule pasimosikuot irklais rankomis i vandeni. Visi pradejo aiksciot pamate toki vaizda. Dabar jau nepamatyt buvo neimanoma :))
Zaideme ir aikciojome kaip vaikai. Vietiniai poerturikieciai tai isvis su ta savo ispanu kalba sukavo ir juokesi. Deja jau buvo laikas gryzt. Gryzti zinoma buvo lengviau jau nes ismokome mudu su Algina vairuot :)) Taciau sunkino gryzima kitos grupes kuriu turo laikas buvo 20 val. Tad teko kanaliuke apsilenkt su jais. Teko nekarta ir susipult :))) Tiesa, gryztant kanoja atgal visiskaoj tamsoj - tikra atrakcija. Puerto rikieciai sukavo gasdino vieni kitus :)) O prasilenkiant isgirdome vienoj kanojoj du vyrukus garsiai saukiant LABAS LABAS!!! :)))) Gaila kad nebuvo kaip sustot ir pasneket su jais. Parplaukus i prieplauka - buvo maloniai pavasinti mineraliniu vandeniu bei uzkandziais. Zodziu diena super - liko tik gryzti i kempinga. Parsiradome apie 23 val. Apsauga maloniai palydejo iki vietos - aprode kur tualetai kur dusai. Tiesa dusai - tai siena papludymyje, is kurios iskisti kraniukai. Zodziu jokio privatumo ir silto vandens. Na bet ir tas saltas vanduo galima sakyt visai nesaltas, kokie 25 laipsniai :)
Kita ryta mus siektiek nuliudino oras - pirma karta cia praadejo lyti. Ir lijo praktiskai visa diena. Sia diena buvom suplanave vaziuot i netoli Fajardo esanti ElYungue miska - rezervata, kuris yra labai saugomas. Kitaip sita miska galima pavadint lietaus musku - dziunglemis. Cia taip pat viena is svarbiausiu vietu, kurias butina aplankyt atvykus i sia sali. Taigi nors ir lijo - issiruoseme i kelione, kuri truko koki pusvalanduka. Sumokeje po 3$ zmogui - paziurejome filmuka apie si miska gavomee lankstinuka - palana kur vaziuot ir issiruoseme pasivazinet. Pasirodo po si miska reikia vazinet masinomis iki tam tikru tasku ir visa tai yra nemokama, jei neini paziuret filmuko (mes kaip nezinantys susimokejome ir paziurejome). Nuvaziavus i tam tikras misko vietas, juose yra takeliai suskirstyti pagal ilguma, nuo 3 iki 5 km. Tada galima palikus masina, pasitrankyt  po pacias dziungles, kur galima rasti ivairiu pauksciu, augalu, kriokliu, apzvalgos bokstu. Iskart mus nuramino, kad nuodingu gyvaciu cia nera :) Tad liko tik pasivazinet po miska ir viska apziuret. Nuotraukos zemiau :)

Gryzus is misko oras pasitaise taciau nieko ispudingo jau nenuveikeme. Tiesa suvalgem vel MOFONGO tik si karta su kiauliena ir islekem po miesta pasivazinet bei paieskot nemokamo interneto - deja nesekmingai.. :(
Kita ryta prabudome nuo nerealaus  karscio masinoje. Jau 7 valanda cia buvo kokie 28 laipsniai silumos. Tad Algina nusprende pries isvaziuojant is cia pasilepinti atalnto bangomis bei saule, o as pabandziau apziureti kempinga idemiau.
Radau va tokiu besipesanciu paukstuku :))

Kaip filmuose gelbetoju budele :)

Ir ant kelio begulancia iguana! Va cia man buvo labiausiai netiketa. Tokius dalykus matydavau tik zoologijos soduose, o cia ji ramiai gulejo ir sildesi ant asfalto kempingo teritorijoje :)

Apie pietus pajudejome atgal i sostine San Juana. Cia susirade viena is pigesniu viesbuciu ($76) nusprendeme pailset pries kelione. Tiesa dar uzsukome i senamiesti, kur Algina isejo pavaiksciot po parduotuves, o as masinu aiksteleje bandziau nesekmingai pagauti belaidi interneta :( Nepavykus, parasiau si dienorasti ir issisaugojau, kad paskui viesbutyje ji ideciau :)
Na o idomiausia atrakcija siandien buvo tai, kad i San Juana atskrenda Lince! Padarysim lietuvaiciu myta - musu isleistuves, o ju sutiktuves. Kai tik Lina parase kur apsistojo - iskart nulekeme pas ja su draugemis sedome i masina ir islekem pavalgyt. Zinoma kazkas valge MOFONGO. O mes tai kukliai kiaulienos kepsniuka (tooki nemaza:))

Paskui nusipirke sulciu nuvaziavome prie naktinio atlanto vandenyno i papludimi ir paragavome raudonu devyneriu - lietuvisku! Dar kiek veliau nulekeme pasizvagyt po naktini senamiesti kur gyvenimas verda labiau nei diena! Barai, muzika sokiai, daug jaunimo pagrindineje aiksteje ir t.t. Taciau kadangi musu "sveciai" turejo ilga ir varginancia kelione - gryzome namo. Dar keleta patarimus jiems. Jie keleta patarimu mums nes atskrido is Niujorko (mes dar planuojame esant galimybei ir turint laiko ji aplankyt visgi) ir atsisveikine islekiame namo i savo viesbuti. Reikia pailseti, susikrauti daigtus - ryt isskrendame i majami! gaila kad tik vienai dienai. Taciau gal pavyks kazkaip istrukti i miesta kazka pamatyt. Tiek siam kartui. Visiems linkejimai! Pasiilgom! laukit kitu naujienu!

Jonas

2 komentarai:

1. Beautiful photographs. Nice blog. God is Great. Let us pray for peace for the world. Wish you all the best. you can add a TRANSLATOR gadget for your blog so that users knowing only ENGLISH can also relish reading your blog. you can get the link for the google gadget from my blog.

AtsakytiPanaikinti
  2. o draugu susiradot :) na i kempinga tai tikrai gera pataiket, papludimy vaizdai ocho cho :) ir mergelikes sutikot :) man patiko gaistrine.